باکتری‌ها می‌توانند در خدمت سیستم ایمنی باشند
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 54
بازدید کل : 20666
تعداد مطالب : 41
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

ساپورت طرح دار بهاره نیکیتا
ساپورت طرح دار بهاره نیکیتا

تحقیق جدید دانشگاه اوتاگو در نیوزلند نشان می‌دهد که باکتری‌ها می‌توانند به سیستم ایمنی بدن در مقابل سلول‌های سرطانی کمک کرده و با تومورهایی نظیر ملانوم مبارزه کنند.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، باکتری‌ها می‌توانند نوعی از پاسخ ایمنی بدن را تحریک کنند که باعث حملات هرچه موثرتر علیه سرطان می‌شود.

 

 

نکته قابل توجه در این تحقیق این است که محققان متوجه نقش سلول‌های کشنده طبیعی بدن شدند؛ این سلول‌ها باعث قوی‌تر شدن واکسن‌ها نمی‌شوند بلکه تومور را برای پاسخ ایمنی ایجاد شده توسط واکسن، بیشتر قابل شناسایی و مشاهده می‌کنند.

 

 

پژوهشگران می‌گویند این مسیر دفاعی کشف شده با تقویت سلول‌های T خاص سرطان، توانایی بدن را در حمله به سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهد. به نظر می‌رسد سلول‌های کشنده طبیعی، عوامل رشدی را ترشح می‌کنند که باعث می‌شوند سایر سلول‌های ایمنی در از بین بردن سرطان موفقتر عمل کنند.

 

 

واکسیناسیون، عمدتا پاسخ ایمنی «انطباقی» را تحریک می‌کند. از آنجا که سلول‌های کشنده طبیعی بدن در ابتدا به عنوان بازوی اصلی یا «اولیه» سیستم ایمنی تلقی می‌شود، گمان بر این می‌رفت که این سلول‌ها نقشی در سد حفاظتی ایجاد شده توسط واکسن نداشته باشند. اما طی این پژوهش مشخص شد که بین پاسخ‌های ثانویه (انطباقی) و اولیه (مادرزادی) ایمنی آنتی تومور، روابط مهمی وجود دارد.

 

 

این پژوهش در مجله "Immunolog منتشر شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
  • کاردستی
  • سر دنده ال ای دی led
  • ردیاب مخفی خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساپورت طرح دار نیکیتا و آدرس nikitasupport.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.